Malam ini

Dalam kelewatan malam ini
aku menyusun hati
menulis seribu kata
segala yang terpendam
segala yang dirasa

aku ... sungguh sunyi malam ini
menunggu matahari yang seakan
menyorok disebalik malam
mencari bulan yang sembunyi di balik awan
kedinginan malam ini makin terasa
pabila langit melimpahkan hujan
bagaikan memomokkan diri ini

angin...
apa khbarnya pujaan hatiku
katakan padanya aku disini menanti dirinya
katakan padanya hati ini masih mengharap

Hujan...
Titiskanlah rintihanku
Apakah aku slalu dihatinya
Aku di sini menunggunya
Masih berharap di dalam hatinya


kerana jarak terlalu jauh antara kita
ku pohon alam semesta
melewati segala kata
diriku padamu
kasih...


1 comment:

Unknown said...

Lepaskan saja burung ke langit
Biar bernyanyi mengikut resam
Kalau tak sekali
Menghilangkan gundah saat terpejam